18 Eylül 2006

GPO İle Terminal Server Uygulama Tanımlaması

Soru:

Remote bağlantı için kullanacağım server ın bulunduğu OU 'ya bir group policy uyguladım. Bu grup policy de "computer settings" tab ının altında group policy loop back özelliğini "merge" olarak etkinleştirip, "user settings" tab ında remote bağlanacak kullanıcılara uygulanmasını istediğim policy leri girdim. Admin usur ı bu loop back den etkilenmesin diye gelişmiş özelliklerinden group policy apply seçeneğini deny dedim. Sorunsuz çalışıyor. ama benim ekstra bi ihtiyacım var. uyguladığım group policy de log on da başlayacak bir program ayarlı. bu programdan çıkınca kullanıcı otomatik olarak log off oluyor. benim sıkıntım farklı kullanıclar için farklı programlar nasıl oluştururum?

Cevap :

Program Path tanimlamasini bu durumda User’larin bulundugu OU’lardaki GPO’larda User Configuration altindan Administrative Templates-->Windows Components-->Terminal Services-->Start a program on connection ayari ile verin.

Terminal Server Computer OU’suna bagli GPO’daki program yolu tanimlamasini kaldirin.

Loopback kaldirip, bir yukarida bahsettigim User Configuration bolumunden uygulayin. Kullanici programi kapattiginda RDP baglantisi da otomatik olarak kesilecektir

Hiç yorum yok: